פרויקטים
הוסטל "מקום-אחר"
הוסטל לבני נוער המשמש כמקום הנותן מענה לנערות ונערים במצבי סיכון.
במקום מתקיים גם מרכז למידה ובמסגרתו הנחיתי מפגשי פוטותרפיה כפולים לשתי קבוצות במהלך חודשיים.
צילום ובמיוחד זה הנעשה דרך מכשירים ניידים משמש את בני הנוער לצורך תקשורת, תראו אותי, היכן ועם מי הייתי, מה עשיתי או איך אני נראה.
מטרת המפגשים הייתה לתווך בעזרת המצלמה ותמונות את עולמם הפנימי וגם החיצוני למציאות של הכאן והעכשיו ולתת להם מקום לביטוי אישי ועמוק יותר לתחושות ורגשות.
מונחים כגון: אור וצל, צבעים, שחור ולבן, פילטרים, מסגרות, זווית הסתכלות שונה ועוד הונגשו והותאמו לחיי הנערות והנערים.
מהי משמעות הצל שלי, מה הוא מסמל עבורי. מה נעדיף בחיי היום יום – צבעים שחור או לבן.
פילטרים – צריך? חייב? למה הם משמשים בדיוק.
זהו פרויקט שבו נדרשתי להמון רגישות, הבנה ובעיקר סבלנות שבסופו של דבר הוכיחה את עצמה.
תוצרי הצילום במסגרת פרויקט זה, צולמו בעזרת מצלמות דיגיטליות דבר שהוסיף לתחושת החוויה וההעצמה.
מבט מצלם – תכנית מאושרת (מספר 8646) על ידי משרד החינוך, היחידה לניהול תכניות ושותפויות בין מגזריות – תכניות חינוך חיצוניות.
המרכז לנערה – רמת גן
המרכז הינו מסגרת חברתית, לימודית ותרבותית עבור נערות.
במסגרת סדנאות העשרה שונות, הנחיתי סדנא של 6 מפגשי פוטותרפיה.
מטרת המפגשים הייתה ליצור שיח מילולי וויזואלי בכל הנוגע לעולמן של הנערות,
תכונות המגדירות אותי, סטראוטיפים וסטיגמות ויזואליים ברשת החברתית, דיוקן מול סלפי,
המסיכות שלי ועוד.
בכל מפגש הנערות קיבלו משימת צילום שהתחברה עם מצגת תוכן בהתאם.
החיבור בין תוצרי הצילומים שלהן לנושא המפגש יצרו מעגלי שיח מעניינים מאוד בקבוצה.
תוצרי התמונות צולמו במכשירים ניידים ובסיום הסדנא, כל נערה לפי בחירתה, קיבלה תמונה מודפסת וממוסגרת, כי אני מאמינה שיש ערך גדול מאוד בהחזקת היצירה האישית שלך ביד.